skip to Main Content
Contactloos Betalen, Pinonly, Betaalsysteem, Festivals, Evenementen, Fintech, Finance Handling

Moneycomb is dé FinTech oplossing voor Festivals

Supersnelle pintransacties aan de voorkant van de festivalbar en een sluitend gedigitaliseerde administratie aan de achterkant. Eventexpert The Good Guyz lanceerde op 15 mei 2018 een nieuw merk; Moneycomb. Een vooruitstrevend nieuwe standaard in het contactloos betalen voor festivals en evenementen. Het Amsterdamse bedrijf Moneycomb garandeert met het hightech festivalproduct EventPOS volledige internetdekking, dus onafgebroken snelle transacties gedurende de hele dag. De nieuwste mobile softwareontwikkelingen maken dit mogelijk. EventPOS is speciaal gecreëerd voor én door festivals. Aanbieder Moneycomb heeft onder de vlag van The Good Guyz verstrekkende kennis van evenementen en zet een optimale bezoekerservaring op de eerste plaats.  

 

Internetverbinding is key op een festival

Contactloos betalen op festivals en evenementen is gefundeerd op een goede infrastructuur. Een vlekkeloze verwerking staat synoniem aan volledige internetdekking. In het verleden zijn er op verschillende nationale en internationale festivals storingen ontstaan doordat er geen goede dekking was. Moneycomb lost dit probleem op door netwerken via wifi of bekabeling te combineren met 3G of 4G. Daarbij wordt er gewisseld tussen verschillende providers zodat constant het sterkste netwerk wordt gebruikt. ‘Zo ontstaat er kwaliteitsgarantie, ook al valt er ergens in de infrastructuur internet weg, Moneycomb blijft online,’ vertelt Moneycomb-oprichter Michael van Elswijk.

 

Wat levert contactloos de ondernemer op?

Finance handeling op events en festivals is een vak apart. Ondernemers willen juist zo veel mogelijk tijd besteden aan creatie en marketing van het event en minder aan de uitvoering, zo weet festivalexpert The Good Guyz te vertellen. Hier worden gespecialiseerde partijen voor ingehuurd, zoals Moneycomb. Uitbesteden levert dus tijd op, mits goed uitgevoerd. Daarnaast is de handeling sneller, transparanter, veiliger en discreter (uit het zicht van bezoekers).  Nog een belangrijk bijkomend voordeel van contactloos betalen is de omzet verhogende factor. ‘Bezoekers kunnen direct na binnenkomst en tot de laatste minuut van het event aan de bar betalen. Rijen aan de muntenkassa is verleden tijd. Ook zorgt contactloos betalen voor meer spontane aankopen én is deze betaaloplossing voor de ondernemer goedkoper,’ vertelt Guido van den Berk, Moneycomb-oprichter. Uit onderzoek blijkt dat een contante betaling € 0,25 kost, een pinbetaling € 0,19 en contactloos € 0,15. Deze verschillen liggen vooral aan de transactietijd en tijd is geld.

 

Wat is het voordeel voor de festivalbezoeker?

De bezoeker betreedt het festivalterrein enkel gewapend met een pinpas. Geen extra handelingen; geen app downloaden, gewoon direct consumeren met de pas. Moneycomb werkt samen met iZettle, een aanbieder van geavanceerde betalingsverwerking die alle soorten (credit en debit) kaarten accepteert, maar ook o.a. nieuwe ontwikkelingen als Apple Pay en Samsung Pay. Ook is het inzichtelijker voor de bezoeker wat er uitgegeven wordt omdat de prijzen in Euro’s zijn aangeduid en niet in festivalmunten. ‘Met het systeem dat Moneycomb aanbiedt is Dynamic Pricing ook een interessante feature voor bezoekers,’ voegt Moneycomb-oprichter Guido van den Berk toe. ‘Denk hierbij aan stuntprijzen m.b.t. drankjes, ijsjes, etenswaren of merchandise. De prijzen worden real-time gewijzigd. Zo ontstaat er een incentive om een snelle (impulsieve) bestelling te doen. De mogelijkheden zijn legio, Moneycomb biedt de festivalorganisator ook advies hierover.’

 

Wat levert contactloos de aanbieder op?

In de beleving van festivalondernemers zijn muntjes betrouwbaar, fail-safe. Maar voor fintech specialist Moneycomb, behoren munten binnen een jaar tot het verleden. ‘Door de snelle handeling bij contactloos betalen wordt ieder festival productioneel veel efficiënter aangepakt, waardoor we makkelijk meerdere grote en kleine events in één weekend aan kunnen. Moneycomb wil festivals naar een efficiënter, duurzamer en technologisch vernieuwender plan begeleiden. Met het oog op de bezoekerservaring is contactloos betalen onvermijdelijk verbonden aan groei en ontwikkeling. Moneycomb wil met haar expliciete kennis van festivals i.s.m. fintech oplossingen, opgedaan via The Good Guyz, daarin een pioniersrol spelen.’

 

The Good Guyz 15 jaar festivalexperts

The Good Guyz is opgericht in 2003 en verzorgt de creatieve en technische productie van o.a. Dance Valley, Amsterdam Open Air, Milkshake, Ajax Open Dag, en Appelsap festival, Het Amsterdams Verbond en Valhalla. Maar ook corporate events als Dopper, Red Bull, Modefabriek, Booking.com, Volvo Ocean Race en Onbrand van Bynder. The Good Guyz weet als geen ander wat het belang is van een uitermate betrouwbare cashflow gedurende een festivaldag. ‘Festivals hebben vaak maar een enkele dag om inkomsten te genereren. Iedere drempel is er één te veel. Vanuit The Good Guyz houden we daar in de logistieke productie al rekening mee. Nu kunnen we met Moneycomb ook nog hogere omzetten realiseren door onze contactloze betaaloplossingen,’ vertelt Michael van Elswijk.

Lees hier het artikel van NOS met Moneycomb-oprichter Michael van Elswijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *